torsdag 5 februari 2009

Snö snö snö

Nu kommer den. Snön alltså. Tidiagre sa jag att det behöver ng snöa lite till speciellt om man ska åka Malmstråket på hyfsade spår. Och nu vräker det ner.

I morse tog jag cykeln till jobbet, men jag och Ponte fick gå ända fram till skolan då det inte var plogat. Efter skolan var det något bättre och jag kunde cykla mesta delen av vägen. Men när jag skulle hem vek jag in årorna för det har kommit säkert 20 cm snö, det är -9 grader och det blåser storm över Jorm.

I dag har man inte fått några sms om att spåret på Vitberget är bra. Nä, lösa spår stod det. Och jag tänkte ett kort ögonblick att man kanske skulle ha varit till kulverten och sprungit lite men inte då. Susse ringde kl 4 och sa att hon sklle ut och springa då!!! Jag sa: Ok hej då. Inte intresserad.

Ska på utbildning i morgon på Anderstorp så kanske man skulle farit ut efter det? Hoppas att vädret lugnat ner sig då.

Inga kommentarer: