måndag 21 mars 2011

Nu har man tagit ett steg till...

...på vägen mot det oundvikliga. Njae, så dramatiskt kanske det inte var, men nu har jag iaf passerat ålderstrecket och varit på mammografi för första gången. Jag måste erkänna att jag gruvade mig å de grövsta, men det gick ju bra. No pain no gain...

Snart är det första delmomentet avklarat i min historiekurs och direkt på börjar nästa som ska handla om case i historieundervisningen. Simpelt förklarat så använder man fall i sin utgångspunkt och eleverna förbereder sig genom att läsa in viss litteratur och så träffas man och har ett seminarium med ett antal öppna frågor. Det viktiga är att läraren inte leder fram eleverna utan låter dem diskutera och komma med egna analyser. Låter faktiskt lite inspirerande.

Och så är ju veckan räddad då älskade SAIK tillslut tog sig vidare till semi. Puss på er.

Inga kommentarer: