torsdag 2 december 2010

Jag ska lyfta mig...

..., inte i ansiktet men i huvudet! Jag har kommit in och ska gå Lärarlyftet på halvtid i ett år. Det känns fantastiskt. Jag ska läsa historia mot Uppsala universitet på distans. "Historien är inte vad den en gång varit". Specialgjord för lärare. Det blir kanon.

Maja är tillbaks från storstan och hon tycker att det är så skönt här, vädermässigt. I Stockholm var det -17 när hon åkte hem. Brrrr!

Leo fortsätter på den inslagna vägen och han har som gjort ett jättekliv mentalt. Han har mognat lille Skrutt. Sadeln jag provlånade köpte jag också. Stubben ligger bra på hästarna men är tyvärr lite hårda i sätet, så det blir nog en gelpad där:)

Vi har hamnat i en ny in och utsläppsgrupp och i dag var det premiär (som Maja fick ta). Tydligen ett riktigt sursto det där:( Men det kankse blir bättre efter ett tag.

Två och en halv vecka till jullov. Jag längtar.

Inga kommentarer: